Reflexió i autoavaluació.

 

REFLEXIÓ I AUTOAVALUACIÓ

1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.

 Al llarg de les sessions que hem realitzat a aquesta assignatura i seguint el criteri de Greháigne i Godbout, pense que en conseqüència de la realització de les diferents pràctiques i esports cooperatius, hem aconseguit ser un grup més unit, això ha generat un molt bon ambient de treball. Aquest fet en gran mesura ho hem aconseguit gràcies a les pràctiques esportives d'aquesta assignatura, ja que alguns ja ens coneixiem però no teniem tant bona relació. A causa de fer esport junts, coordinar-nos i ajudar uns a altres hem arribat a mantindre una bona relació fins arribar a considerar a la gran majoria de la classe com amics i amigues. On pense que més hem aconseguit aquest nivell de confiança va ser amb la realització del Rugbi, ja que a partir del sentiment d'equip i de respecte s'ha fonamentat el treball a l'assignatura.

2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.

Per incrementar la participació i la intensitat de treball pense gràcies a la nostra experiència a les pràctiques realitzades que l'esport que es va veure afavorit en jocs reduïts va ser el Dodgeball. En aquest esport va ser molt significativa la reducció d'espai, ja que al reduir tant l'espai com la quantitat de participants, aquelles persones que estan realitzant l'esport deuen estar sempre preparats per rebre la pilota o per llançar; per tant, a causa d'aquest augment d'intensitat, augmenta la seua participació en les diferents activitats. 

3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.

Com jocs realitzats per transformar de competitiu a cooperatiu jo elegiria el Colpbol. Per aconseguir aquest fet al realitzar un partit del mateix esport, modificaria en una justa mesura les regles, obligant als equips a que per colar un gol deuen tocar tots els integrants de l'equip la pilota, per tal de que hi haja una cooperació total entre tots els membres de l'equip, així la finalitat i el repte de l'activitat serà més pensada cap a la interacció de tots els jugadors i jugadores que de guanyar el mateix partit.

4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.

1. Eliminar la puntuació en els diferents jocs o activitats, com en el Colpbol els gols o en el Dodgeball jugant sense eliminació.

2. Fomentar la participació mitjançant regles que obliguen a la interacció activa dins dels diferents jocs o activitats.

3. Premiar les accions i el recorregut que han realitzat més que el fi últim, per exemple, lloar la consecució de passadess en el rugbi més que premiar l'assaig.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Esgrima

Tradició vs Modernitat

Colpbol i Datchball